Iedere gemeente zijn eigen Oosterweel

Grote infrastructuurwerken als de Oosterweelverbinding zijn bijzonder belangrijk. Niet alleen voor de mobiliteit van de toekomst maar ook voor de economie van vandaag. Lantis, de bouwheer van Oosterweel wees dit jaar al voor 1 miljard € aan contracten toe en is – zo meldde De Tijd onlangs – van plan om in 2020 nog eens voor 2 miljard € contracten te gunnen. Uiteraard is dit goed nieuws voor de bouwsector en voor vele grote en kleinere aannemers. Want die rekenen nu, in coronatijden, meer dan vroeger op overheidsopdrachten. 

 

Uiteraard moeten het niet altijd gigantische opdrachten à la Oosterweel zijn. Alle kleinere opdrachten van lokale overheden samengeteld, vormen samen ook een Oosterweel-investering op zich. In gemeenten, provincies en bij andere overheden is nog werk aan de winkel. Misschien dachten de besturen die werken nog enkele jaren uit te stellen. Maar is het vandaag niet hét ideale moment om te investeren in hun infrastructuur? Het komt alvast de dienstverlening aan de bevolking aan ten goede én het geeft dat noodzakelijke duwtje in de rug aan de economie in het algemeen en aan de bouwsector in het bijzonder. Zelf voeren we regelmatig overheidsopdrachten uit met onder andere sporthallen, scholen, kinderopvang en dienstencentra op het palmares. We spreken dus uit ervaring

Foto's

Deel dit bericht

Nieuws overzicht
Jan Roobaert